ΦΙΛΟΙ ΜΕ...ΤΟ ΖΟΡΙ (ΜΕΡΟΣ 2)


Καθώς το πρώτο μέρος του άρθρου περί φίλων βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από εσάς, και σας ευχαριστώ μέσα από την ψυχή μου για αυτό, αποφάσισα να γράψω την συνέχεια του. Σε αυτό το κομμάτι θα σας περιγράψω τα είδη των φίλων που έχουν περάσει από την ζωή μου, όπως τα έχω ζήσει εγώ η ίδια και όχι βγαλμένα μέσα από περιοδικά. Οποιαδήποτε παρομοίωση με πρόσωπα αληθινά δεν είναι καθόλου τυχαία. Είστε έτοιμοι;

1.     Η φίλη ‘’ανεμοστρόβιλος’’

Κλασσική αξία. Οποιαδήποτε κοπέλα έχει υποστηρίξει στην ζωή της πως είχε φιλίες, σίγουρα έχει συναντήσει  έστω και μία φορά αυτό το είδος. Είναι αυτή η φίλη που όταν βρίσκεται μαζί σου πιστεύεις πως είσαι καλύτερη και από τον Θεό. Σου κάνει τόσα κομπλιμέντα που θεωρείς πως σε αγαπά περισσότερο και από την οικογένεια σου. Σε εμπιστεύεται τόσο που δεν υπάρχει άνθρωπος, ζωντανός ή νεκρός, που να μην σου τον σχολιάσει. Μωρέ τι συγκίνηση! Τόσο πολύ με εμπιστεύεται η φιλενάδα μου. Ακόμα και εκείνη την κοινή μας φίλη, τόσο με εμπιστεύεται πως δεν θα πω τίποτα και θα τα πάρω όλα στον τάφο μου, που θα την σχολιάσει ακόμα και αυτή. Εδώ γίνεται το λάθος. Αν δεν την πάρεις χαμπάρι εδώ, πάει το’χασες. Γιατί καλά τα κομπλιμέντα μπροστά σου. Μόνο που ξέχασε να τα πει όταν εσύ έλειπες. Και μάλλον ξέχασε και όλα τα γλυκόλογα που έλεγε για τους υπόλοιπους και κατά έναν μαγικό τρόπο βρίσκεσαι να τα έχεις πει εσύ και ας μην το θυμάσαι. Εσύ εσύ η κακιά, η διπρόσωπη. Μα πότε τα είπα; Σσσσς. Θυμάται η φίλη σου. Αρκεί αυτό.

2.     Η φίλη ‘’αθώα, πεντάχρονη ψυχούλα’’

Για αυτήν την φίλη μπορείς να πεις πως δεν έχει προσωπικότητα. Πως την καθοδηγούν οι άλλοι. Πως τα μυαλά της είναι αλλού για αλλού. Ή απλά την λες χαζή και τελειώνεις. Αυτή η φίλη είναι η χαζοβιόλα της παρέας. Είναι εκείνη που θα τραγουδάει τσιριχτά όλη μέρα, εκείνη που θα συμπεριφέρεται σαν δεκάχρονο. Είτε την βάλεις σε εκκλησία είτε σε παιδικό σταθμό το ίδιο και το αυτό. Την αγαπάς γιατί την θεωρείς αθώα και αφελή. Έχει ψυχούλα μικρού παιδιού.  Θα σου κάνει ναζάκια αν της θυμώσεις για να την συγχωρήσεις. Άχου μωρέ η γλυκούλα από χαζομάρα το έκανε. Δεν σκέφτηκε πρώτα. Πρόσεχε μην την πληγώσεις αυτήν την φίλη. Είναι εύθραυστη.  Δεν τα γλυτώνεις τα τρία μηνύματα απανωτά με τα παράπονα. Όπως και τα τρία απανωτά εγκεφαλικά  όταν μάθεις πως αυτή η χαριτωμένη πεταλουδίτσα τα έψησε με τον πρώην σου κάτω από την μύτη σου και άμα της πεις και κουβέντα σου ζητάει και τον λόγο από πάνω! Μα είπαμε, από χαζομάρα το έκανε.. μα ο χαζός, μου έλεγε η μάνα μου, είναι πιο επικίνδυνος από τον κακό..

3.     Η φίλη ‘’ πού χάθηκες, να τα πούμε κάποια στιγμή’’

Αυτή την φίλη την αγαπάμε. Η έτσι νιώθαμε πριν κάτι αιώνες που την είδαμε για τελευταία φορά.  Λόγος συγκεκριμένος που χαθήκαμε; Κανένας. Απλά έγινε. Κάτι η ζωή που αλλάζει, κάτι εμείς που επιλέγουμε διαφορετικά πράγματα ε με κάποιους χάνεις την επαφή. Δεν το ήθελες. Απλά έγινε. Και από φίλοι καρδιακοί καταντήσατε δύο γνωστοί μέσα στους άγνωστους να συναντιέστε μία φορά στο τόσο καταλάθος. Τις πιο πολλές φορές που θα τύχει να πέσεις πάνω στην φίλη αυτή θα αποφύγεις να της μιλήσεις. Θα προσποιηθείς πως δεν την είδες. Και αυτό όχι από κακία. Απλή αμηχανία. Τι να πείτε; Εσείς κάποτε κρατιόσασταν χέρι χέρι. Και αν τελικά μιλήσετε θα πεις και το κλασσικό ‘’ να πιούμε έναν καφέ να τα πούμε’’ και ας ξέρεις μέσα σου την ίδια στιγμή πως αυτός ο καφές δεν θα σερβιριστεί…

4.     Η φίλη ‘’ ούτε στον εχθρό μου να μην τύχει’’

Το χειρότερο είδος όλων. Αυτή που έχει όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα. Για διαβάστε λοιπόν ποια είναι αυτή η φίλη. Είναι αυτή που  την κάνεις οικογένεια. Που της ανοίγεις το σπίτι σου και την βάζεις μέσα  όταν δεν την θέλει ούτε η ίδια της η οικογένεια. Της ανοίγεις την αγκαλιά σου να την προστατέψεις όταν της επιτίθενται όλοι.  Αρχίζεις σιγά σιγά να μένεις μόνο και αποκλειστικά μαζί της. Οι υπόλοιποι γνωστοί σου δεν την θέλουν. Σταματούν να βγαίνουν μαζί σου όταν είναι και αυτή. Σε προειδοποιούν για αυτήν. Βλέπουν κάτι που εσύ δεν το βλέπεις. Θα σου κάνει κακό, σου λένε, πρόσεχε. Μα τι λέτε; Εγώ την ξέρω. Είναι καλή. Με αγαπάει εμένα, δεν θα με έβλαπτε ποτέ. Εγώ την μάζεψα όταν δεν την ήθελε κανένας. Μόνο καλό της έδειξα. Και ας λέει ο κόσμος. Έκλεινα εξάωρα μαζί της στην δουλειά για να μην είναι μόνη. Αφού δεν είναι καλά ψυχολογικά. Πώς να την αφήσω; Δεν θα αντέξει. Δεν πειράζει, ας με ψάχνουν. Η φίλη μου με χρειάζεται και όλοι οι άλλοι σβήνουν.  Όπως με έσβησε και εμένα μέσα σε μία νύχτα, όταν προτίμησε να προστατέψει το τομάρι της και να θυσιάσει εμένα. Όταν προτίμησε να γεμίσει τον κόσμο ψέματα για να μην αποκαλυφθεί η ίδια. Αλλά ο κόσμος ήξερε ήδη.. Εγώ δεν ήξερα..

5.     Η φίλη ‘’μαζί σε όλα και απέναντι σε όλους’’

Αυτή είναι η αγαπημένη μου φίλη. Είναι εκείνη που έχω περάσει τα χειρότερα αλλά και τα καλύτερα μαζί της. Είναι εκείνη που όσο και αν με θυμώνει δεν μπορώ να της κρατήσω κακία. Γιατί ο θυμός μου είναι παράλληλα και στεναχώρια. Είναι εκείνη που έχω ζήσει τα πιο τρελά πράγματα μαζί της. Που με καταλαβαίνει τι θα πω, πριν καν ανοίξω το στόμα μου. Εκείνη που θα με βρίσει μπροστά μου, όχι για να με προσβάλει, αλλά για να με γλυτώσει από κάποιο ρεζίλεμα. Εκείνη που θα ξεκινήσουμε να πάμε για καφέ και θα καταλήξουμε να τα πίνουμε και να λέμε τον πόνο μας. Εκείνη που δεν χρειάστηκε να κάνω κάτι για αυτήν για να με αγαπήσει. Ούτε να αλλάξω κάτι.  Όπως και εγώ την θέλω έτσι ακριβώς όπως είναι. Η φιλία αυτή έχει περάσει από 40 κύματα. Αλλά πάντα βρίσκουμε την άκρη μας. Προσπάθησαν να μας χωρίσουν αρκετές φορές μα δεν τα κατάφεραν. Πώς να με χωρίσουν από την οικογένεια μου άλλωστε;

Αυτοί οι τύποι φιλίας είναι και αυτοί που μου έχουν εντυπωθεί περισσότερο στο μυαλό. Θα ήθελα πάρα πολύ να χρησιμοποιήσω πραγματικά ονόματα, μα για ευνόητους λόγους δεν το κάνω. Στο μέλλον όμως;…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου